czwartek, 15 lipca 2021

„Od pierwszych słów”, Cykl: Detektyw Rafał Kamieński (tom 1), Seria: W tajemnicy, Agata Przybyłek


Tytuł książki: „Od pierwszych słów”, Cykl: Detektyw Rafał Kamieński (tom 1), Seria: W tajemnicy
Autor: Agata Przybyłek
Kategoria: Literatura obyczajowa
Data premiery: 19.05.2021
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 384
Wydawnictwo Czwarta Strona
Moja ocena: 3/5

Morze, piasek, lekki wiatr – ach, czego chcieć więcej podczas wakacji! Polskie wybrzeże słynie ze swojego uroku, cudnych zachodów słońca, ale też zmienności. Jednego dnia spokojne, morskie fale działają odprężająco, a drugiego wzburzone morze niebezpiecznie obija się o piaszczysty brzeg plaży. Ta zmienność jest z jednej strony groźna i nieprzewidywalna, z drugiej fascynująca i przyciągająca niczym magnes. Czy w małych, nadmorskich miasteczkach słynących z sielskiego klimatu i gwaru oprócz szumu fal i krzyku mew może dziać się coś zaskakującego?  

Amelia to młoda dziewczyna, która mieszka w niewielkim, nadmorskim miasteczku. Wychowana nad morzem dziewczyna czuje się z nim niezwykle związana. Bezkresny widok morza, zachodów i wschodów słońca, czy spacery boso brzegiem plaży są dla Amelii chlebem powszednim, który nigdy jej się nie nudzi. Kobieta wiedzie monotonne, ale spokojne życie, a jej codziennością jest praca w rodzinnej restauracji i właściwie większość czasu spędza właśnie tam. Pewnego dnia w miasteczku pojawia się młody i znany detektyw, który zamierza rozwiązać zagadkę zamordowania kobiet z nadmorskiego miasteczka. Los chce, aby drogi Amelii i przystojnego detektywa się spotkały, jednak czy ta wspólna ścieżka doprowadzi ich w dobrą stronę?

Czytając opis książki "Od pierwszych słów" miałam nadzieję na interesującą historię z zagadką kryminalną w roli głównej, która wciągnie mnie bez reszty. Niestety, czuję się trochę zawiedziona, ponieważ w fabule książki wątku detektywistycznego jest tyle, co przysłowiowy kot napłakał. Spodziewałam się trzymającej w napięciu ciekawej fabuły, jednak w moim odczuciu historia Amelii i Rafała jest przelukrowana i trochę przewidywalna. Czuję duży niedosyt, że autorka nie rozwinęła wątku detektywistycznego i go bardziej szczegółowo nie przedstawiła. Miałam nadzieję na wciągającą lekturę z dreszczykiem emocji, ale niestety nie czułam tego wszystkiego w trakcie lektury. Bardzo brakowało mi tutaj jakiegoś elementu zaskoczenia, powiewu świeżości, połączenia przewagi kryminału z romansem, oddziaływania na moją wyobraźnię. Może w następnych tomach będzie lepiej? Plus za to, że akcja powieści dzieje się w wyjątkowym klimacie nadmorskim, ale to chyba jedyny pozytyw w moim odczuciu.

Za egzemplarz i współpracę dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona

2 komentarze:

  1. Szkoda, że się rozczarowałaś, mówię na razie nie, no chyba, że tak jak wspomniałaś II tom będzie lepszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może czytałam książkę w złym momencie, nie wiem sama, no ale niestety mnie nie porwała.

      Usuń

„Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze”, Kot Nieteraz

, Tytuł książki: „Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze” Autor: Kot Nieteraz Kategoria: Poradnik, satyra Data ...