sobota, 15 września 2018

"Niewinna pomyłka"


Zbiegi okoliczności, intuicja i seria niefortunnych pomyłek. Często Wam się zdarzają? W moim przypadku jedyne pomyłki to bardzo rzadkie momenty, w których dzwoni nieznany mi numer i głos po drugiej stronie pyta „Czy może rozmawiać z Bartkiem lub innym Jackiem”. W omawianej dzisiaj książce pomyłki zdarzają się przez większą część czasu.

Dramatyczna ucieczka nocą, tajemniczy nieznajomy, który oferuje swą pomoc i poszukiwanie spokoju. Tak w wielkim skrócie mogę przedstawić Wam książkę „Niewinna pomyłka” autorstwa Joanny Hacz.

Głównymi bohaterami książki „Niewinna pomyłka” są: Ludwik – przystojny i bogaty mężczyzna, którego samo nazwisko wzbudza szybsze bicie serca wielu kobiet, Patrycja – o której na początku książki ciężko cokolwiek powiedzieć oraz kilkuletni chłopiec Tymek – nad którym opiekę sprawuje Patrycja. Akcja książki toczy się bardzo dynamicznie – można porównać ją do filmu sensacyjnego. Patrycję poznajemy w dosyć trudnym dla niej momencie życia. Można powiedzieć, że jest na „zakręcie” i przechodzi chwile, których nikomu osobiście nie życzę. Czytając pierwsze strony książki mam wrażenie, że czytam wciągający kryminał. Losy Ludwika, Patrycji i Tymka splatają się w niebanalnych okolicznościach pewnej mrocznej nocy na autostradzie. Ich spotkanie zwiastuje dalsze kłopoty, a wzajemne poznanie utrudnia fakt, że dziewczyna jest niezwykle tajemniczą osobą, która bardzo mało mówi o sobie i swoim życiu. Ludwik snuje pewne domysły, które jednak nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości, przez co dwójka ludzi nie może się dogadać... Bo jak można szczerze poznać drugiego człowieka, nie mając zielonego pojęcia o tym, czy nasze domysły wobec tej osoby są trafione? 

Skomplikowane relacje, dziwne sytuacje i tajemnicza dziewczyna nie pozwalają Ludwikowi normalnie funkcjonować. Mężczyzna, choć znany i bogaty, obracający się w otoczeniu „śmietanki towarzyskiej” mógłby przebierać w kobietach. Jednak jakaś nieznana siła przyciąga go jak magnes do małomównej, zielonookiej i na pierwszy rzut oka bardzo zwyczajnej dziewczyny. Mimo tego z całego serca pragnie jej pomóc...
Seria nieporozumień między dwojgiem dorosłych ludzi, niefrasobliwe dziecko, które bardzo zaprząta głowę, tajemnice i niejasne relacje Patrycji z jej znajomymi oraz nieustanna ucieczka. Czy w tych wszystkich niedomówieniach główni bohaterowie poznają w końcu prawdę o sobie?

„Niewinna pomyłka” to książka, która jest intrygująca od pierwszych stron. Podczas lektury momentami miałam „ciarki” na skórze i martwiłam się o główną bohaterkę. Historia jak dla mnie jest nietypowa, nie czytałam bowiem  opowieści, w której bohaterowie spotykają się ciemną nocą na autostradzie. Przeważnie w większości historii kobieta i mężczyzna spotykają się w nieco przyjemniejszych lub przewidywalnych warunkach. W przypadku „Niewinnej pomyłki” z każdą przeczytaną stroną dowiadywałam się nowych faktów na temat Patrycji i byłam równie zaskoczona jak książkowy Ludwik. 

„Niewinna pomyłka” to zaskakująca historia, w której niedomówienia grają główną rolę. Przyjemna lektura na wrześniowe dni.

5 komentarzy:

  1. Zostałaś przeze mnie nominowana do Book Tagu :) Zapraszam na mojego bloga https://lawendowasalvaotebook.blogspot.com i oczywiście czekam na twoją odpowiedź. Mam nadzieje że będziesz tak samo dobrze się bawić przy tym jak ja ;) Pozdrawiam! ~ Lawendowa Salvatore Book

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! <3 W wolniejszej chwili bardzo chętnie odpowiem :).

      Usuń
  2. Właśnie jestem w trakcie czytania tej książki. Faktycznie książka intrygująca i zupełnie inna niż większość :)

    OdpowiedzUsuń

„Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze”, Kot Nieteraz

, Tytuł książki: „Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze” Autor: Kot Nieteraz Kategoria: Poradnik, satyra Data ...