czwartek, 13 maja 2021

„Moja droga Emmie Blue”, Lia Louis



Tytuł książki: „Moja droga Emmie Blue”
Autor: Lia Louis
Kategoria: Literatura obyczajowa
Data premiery: 24.03.2021
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 368
Wydawnictwo Słowne (dawniej Burda)
Moja ocena: 4/5

Przyjaźń to piękna relacja, która odpowiednio pielęgnowana rozkwita i nieustannie trwa. Z przyjaźni można czerpać wiele niematerialnego dobra, które pozytywnie wpływa na nasze emocje, postrzeganie świata i doskonale buduje nasze poczucie bezpieczeństwa. Przyjaźń to bezcenny dar i szczęściarzami są ci, którzy mieli okazję zaznać w życiu tej najprawdziwszej przyjaźni. Jednak czasami w życiu bywa niestety tak, że najbliższa i najbardziej zaufana osoba potrafi w jednej chwili zniszczyć relację, zupełnie jakby przebiła balon igłą. Trzeba bardzo uważać, bo czasami ten przyjaciel może okazać się człowiekiem, który niszczy, a nie buduje…

Pewnego dnia młoda dziewczyna Emmie wypuszcza czerwony balon do nieba wraz z dołączonym do niego liścikiem. Traf chce, że niecodzienną przesyłkę znajduje na plaży w zupełnie innym i oddalonym od początku balonowej podróży młody chłopak Lucas. Los sprawia, że dwoje młodych ludzi za sprawą podniebnej wiadomości spotyka się ze sobą i świata już poza sobą nie widzą. Nieco zagubiona Emmie znajduje bratnią duszę, z którą spędza najlepsze chwile i lata swojego życia. Dziewczyna jest pewna, że Lucas pewnego dnia powie jej magiczne słowa, które na zawsze odmienią ich życie. Niestety, los jest bardzo przewrotny i lubi namieszać w ludzkich marzeniach…

„Moja droga Emmie Blue” to niezwykle ciepła, trochę bajkowa i wyjątkowa historia o sile przyjaźni i miłości. To powieść o nastoletnich rozterkach, emocjach i nadziejach na szczęście. W końcu każdy pragnie być kochany i szczęśliwy, a w głowach młodych ludzi siedzi pełno marzeń. Tytułowa Emmie to dziewczyna nieco naiwna, z głową w chmurach i zbyt wpatrzona w swojego przystojnego przyjaciela. Emmie jest zawsze gotowa wyruszyć w potrzebie z sercem na dłoni tam, gdzie jej kochany przyjaciel. Czy takie stałe bycie na wyciągnięcie ręki może wyjść na zdrowie? Nie sądzę, ale czego dziewczyna nie zrobi dla najlepszego przyjaciela. Bardzo podobał mi się pomysł na balonową wiadomość – to takie trochę naiwne, romantyczne i ulotne, ale jednocześnie piękne i dające nadzieję. Sama fabuła tej historii nie jest zbyt odkrywcza, raczej powiedziałabym, że w pewnych momentach była do bólu przewidująca, ale mimo tego książkę czytałam z zainteresowaniem i przyjemnością. Potrzebowałam takiej świeżości i młodzieńczej energii postaci. Oprócz głównej bohaterki i jej przyjaciela w książce poznajemy równie ciekawe postacie, które wprowadzają nieco pozytywnego zamieszania. „Moja droga Emmie Blue” to rozbrajająco naiwna, piękna, momentami wzruszająca i ciepła opowieść, która pozostaje w pamięci.

Za egzemplarz do recenzji i współpracę dziękuję Wydawnictwu Słowne (Burda)

2 komentarze:

  1. Na pewno przeczytam. Mnie też bardzo podoba się pomysł z listem w balonie. Dawno temu wysyłałam z moją siostrą wiadomości w butelce rzeką.

    OdpowiedzUsuń

„Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze”, Kot Nieteraz

, Tytuł książki: „Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze” Autor: Kot Nieteraz Kategoria: Poradnik, satyra Data ...