niedziela, 27 marca 2022

„Gate”, Cykl: Grand (tom 2), Janusz Leon Wiśniewski


Tytuł książki: „Gate”, Cykl: Grand (tom 2)
Autor: Janusz Leon Wiśniewski
Kategoria: Literatura piękna polska
Data premiery: 23.02.2022
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 304
Wydawnictwo Wielka Litera
Moja ocena: 4/5

Każdy z nas chociaż raz znalazł się na rozstaju dróg lub życiowym zakręcie. Każdy z nas po raz pierwszy się zakochał, po raz pierwszy przeżył zawód miłosny, stracił ukochaną osobę. Każdy z nas na swój sposób to wszystko przeżywał. Jedni poradzili sobie lepiej, inni potrzebowali więcej czasu i pomocnej dłoni życzliwej osoby, która wskazała drogę ku lepszemu... 

"Gate" to książka, która na samym początku lektury mnie zaintrygowała. Nie wiedziałam, czego się spodziewać, a kilkadziesiąt pierwszych stron zapowiadało się naprawdę obiecująco. Jednak im bardziej zagłębiałam się w lekturze, tym czułam się coraz bardziej zagubiona. Z jednej strony bardzo podobał mi się wyjątkowy styl, w jakim autor pisze o ludzkich rozterkach i emocjach. Z ciekawością zagłębiałam się w losy pokaleczonych emocjonalnie i życiowo ludzi. Przeżywałam z nimi ich rozterki i wspomnienia z przeszłości. Z drugiej zaś strony coś nie do końca mi pasowało w drugiej części lektury i czułam się skołowana losami bohaterów. Może moje odczucie było spowodowane tym, że nie czytałam pierwszego tomu, czyli książki "Grand" i nie miałam rozeznania w życiu bohaterów. 

"Gate" to wachlarz różnych emocji, począwszy od tych pięknych i radosnych po przykre i mniej przyjemne. Autor zdecydowanie posiadania umiejętność pisania o emocjach w sposób wyjątkowy. Jest w tym wszystkim jakaś lekkość i naturalność, które sprawiają, że z każdą stroną chce się wiedzieć, co będzie dalej. Książka to trzy historie różnych bohaterów z pierwszego tomu - "Grand". Każdy z nich przeżył swoje, każdy z nich znalazł się w innym miejscu i jest na innym etapie życia. Książka to ciekawa podróż do ludzkich emocji, to realistyczny obraz przeżyć bohaterów i piękny sposób pisania autora o miłości.

Za współpracę i egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Wielka Litera

4 komentarze:

  1. Ja teraz mam ochotę na kryminały. I o dziwo bardzo dużo ich czytam. O tej książce akurat nie słyszałam , ale twój opis brzmi ciekawie :D

    zpsemjestlepiej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, idealny pomysł na prezent dla mamy która lubi taką tematykę, dzięki za recenzję!

    W wolnej chwili zapraszam Cię na swojego bloga odcienie-koloru.blogspot.com a ja zostawiam follow by być na bieżąco z Twoimi wpisami :)

    OdpowiedzUsuń

„Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze”, Kot Nieteraz

, Tytuł książki: „Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze” Autor: Kot Nieteraz Kategoria: Poradnik, satyra Data ...