wtorek, 3 listopada 2020

"Służąca", Alicja Sinicka

 


Tytuł książki: „Służąca”
Autor: Alicja Sinicka
Kategoria: Thriller, kryminał, sensacja
Data premiery: 14.10.2020
Okładka: miękka
Liczba stron: 368
Wydawnictwo Kobiece
Moja ocena: 5/5

Czy jedna decyzja w życiu człowieka może odmienić diametralnie życie? Czy jedno nieprzemyślanie wypowiedziane słowo może zaważyć na szali życia i śmierci? Dać się zastraszyć, czy odważnie obstawać przy swoich racjach? Przecież w życiu człowieka nieuniknione jest podejmowanie decyzji. Wiadomo, że wybory każdego z nas niekoniecznie muszą podobać się innym. Czy warto więc przypodobać się innym i podejmować decyzje wbrew sobie i swoim wartościom?

Julia to młoda dziewczyna, która zatrudnia się w domach innych ludzi i zajmuje się sprzątaniem. To zajęcie sprawia jej przyjemność, dziewczyna bowiem jest zwolenniczką porządku i czystości już od swoich najmłodszych lat. Życie dziewczyny toczy się spokojnym torem i bez większych niespodzianek, dzień upływa za dniem. Pewnego dnia Julia trafia do posiadłości Państwa Borewskich – dobrze sytuowanego i z pozoru zwyczajnego małżeństwa. Dobrze płatna praca byłaby spełnieniem marzeń Julii, jednak dzień, w którym przekracza próg domu swoich nowych pracodawców jest początkiem wydarzeń, które zmieniają życie dziewczyny w niekończący się koszmar.

Muszę powiedzieć, że jestem pod ogromnym wrażeniem tej książki. Fabuła od samego początku do końca trzymała mnie w napięciu i nie było tu mowy o nudzie. Autorka w perfekcyjny sposób wykreowała bohaterów tego emocjonującego thrillera. Już od pierwszych stron wiedziałam, że to będzie mocna lektura i nie myliłam się – autorka stworzyła fantastyczny portret psychologiczny oprawców i ofiary, z jednej strony mamy dobroć i naiwność, z drugiej mroczne myśli i chore umysły ludzi, którzy mieszają rzeczywistość z fikcją. Z zapartym tchem śledziłam nierówną walkę, w której stawką było ludzkie życie. Dosłownie do ostatnich stron nie byłam pewna, co do tego, która z postaci odpowiada za różne okrutne rzeczy, które tam się wydarzyły, a zakończenie książki było dla mnie sporym zaskoczeniem. 

Choć nie jestem wielbicielką thrillerów, to tę książkę czytałam z wielką przyjemnością. Pióro Alicji Sinickiej jest niezwykle lekkie, pomimo całego mroku i okrucieństwa tej historii, co jest dla mnie dużym plusem. To moja druga książka autorki, którą przeczytałam. Pierwszą była „Obserwatorka”, która także zrobiła na mnie ogromne wrażenie. „Służąca” jest w moim odczuciu jeszcze lepsza, bardziej mroczna i nieoczywista. Książkę przeczytałam jednego dnia, ponieważ tak bardzo nie mogłam oderwać się od tej historii. Jeśli lubicie takie mroczne klimaty i dobre thrillery to szczerze polecam Wam najnowszą książkę „Służąca” Alicji Sinickiej.

Za współpracę i egzemplarz do recenzji dziękuję
Wydawnictwu Kobiecemu

4 komentarze:

„Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze”, Kot Nieteraz

, Tytuł książki: „Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze” Autor: Kot Nieteraz Kategoria: Poradnik, satyra Data ...