piątek, 9 września 2022

„Ajurweda. Życie w zgodzie ze sobą”, Claire Ragozzino


Tytuł książki: „Ajurweda. Życie w zgodzie ze sobą”
Autor: Claire Ragozzino
Kategoria: Zdrowie, psychologia, styl życia
Data premiery: 13.07.2022
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 320
Wydawnictwo Znak
Moja ocena: 3/5

"Ajurweda" to pięknie wydana książka, która ma nam pomóc w odnalezieniu harmonii w życiu. Autorka przedstawia genezę ajurwedy, wyjaśnia pojęcia z nią związane oraz to, co jest w niej najważniejsze. 

Książka to drogowskaz do tego, by wsłuchać się w siebie, swój organizm i swoje potrzeby. Autorka zwraca uwagę, że książka nie jest typowym poradnikiem, który ma gotowe wskazówki na to, co będzie dla nas dobre. Chodzi o to, że to, co jednemu może pomóc, innemu może zaszkodzić. Sedno tkwi w tym, aby każdy z nas sam odkrył to, co mu pomaga. To, co pozwala nam się wyciszyć od głośnego i pędzącego świata. To, co sprzyja naszym jelitom i mózgowi. To, co daje nam wewnętrzny spokój i harmonię. Jak w pędzącym świecie, kiedy na co dzień każdy z nas narzeka na nieustanny brak czasu i sił można to odkryć? 

"Ajurweda. Życie w zgodzie ze sobą" to książka, wobec której mam mieszane odczucia i która jakoś nie do końca mnie przekonała. Z jednej strony porusza ważne aspekty, zawiera ciekawe treści i piękną oprawę w postaci zdjęć, zachęca do bardziej uważnego stylu życia. Z drugiej strony nie przekonał mnie styl pisania autorki. W moim odczuciu było trochę "sztucznie" i miałam wrażenie, że autorka oprócz ćwiczenia jogi i gotowania warzyw nie prowadzi "zwyczajnego" trybu życia, jak większość ludzi. Łatwo jest pisać o tym, żeby bardziej koncentrować się na zdrowym odżywianiu, gdy jest się instruktorką jogi i zwiedza się świat. Sztuką jest prowadzić takie uważne i zdrowe życie, gdy pracuje się na etacie i ma się do ogarnięcia wiele spraw. 

"Ajurweda" to książka, która z pewnością może zaciekawić osoby interesujące się filozofią wschodu, Indiami. Być może nurt ajurwedy nie do końca jest dla mnie, być może czytałam ją w niedogodnym dla mnie czasie, stąd moje mieszane odczucia. Nie mniej jednak, jeśli jesteście zaintrygowani, to zachęcam Was do lektury i podzielenia się swoimi wrażeniami. 

Za współpracę i egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Znak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

„Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze”, Kot Nieteraz

, Tytuł książki: „Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze” Autor: Kot Nieteraz Kategoria: Poradnik, satyra Data ...