czwartek, 4 czerwca 2020

"Lista, która zmieniła moje życie", Olivia Beirne



Tytuł książki: „Lista, która zmieniła moje życie”
Autor: Olivia Beirne
Data premiery: 20.05.2020
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 352
Wydawnictwo Albatros

Czy umiemy doceniać życie i czerpać z niego wszystko, co najlepsze? Czy idziemy do przodu, uczymy się na błędach i wyciągamy z nich wnioski? Czy każdy z nas codziennie z energią wita nowy dzień? Odpowiedzi na te pytania są trzy: tak, nie, lub pół na pół. Każdy z nas ma inne doświadczenia, które kształtują postrzeganie świata, charakter i usposobienie. Czasami budzimy się z uśmiechem na ustach i już wiemy, że to będzie bardzo udany dzień. Mamy ochotę zarażać swoją energią i nie możemy usiedzieć w miejscu. Jednak taki stan nie trwa wiecznie - nie zawsze czujemy się wyśmienicie i nie codziennie emanujemy pozytywną energią. Bywają dni, gdy ciężko jest wstać z łóżka, wszystko wypada nam z rąk, a rzeczy nie idą po naszej myśli. Czasem jednak bywa, że marudzimy, narzekamy na wszystko i najchętniej siedzielibyśmy w domu. Dobrze to znacie? Ja doświadczyłam wszystkiego po trochu, pewnie podobnie jest u Was. Bywa tak, że otwieramy się na życie pełną piersią dopiero w momencie, gdy w naszym życiu lub kogoś z najbliższych coś diametralnie się zmienia i jesteśmy zmuszeni wyjść poza swoje dotychczasowe bezpieczne przyzwyczajenia… Tak było również w przypadku jednej z bohaterek książki „Lista, która zmieniła moje życie”.

Georgia to młoda dziewczyna, której życie w głównej mierze opiera się na oglądaniu seriali telewizyjnych i pobycie w domu. Spokojna do bólu Georgia w przeciwieństwie do swojej charyzmatycznej, pełnej energii i lubiane przez wszystkich siostry Amy jest zagorzałą domatorką i nie w głowie jej szaleństwa. Każde odebranie telefonu, który dzwoni z nieznanego numeru i wyjście z domu to dla Georgii już spore przeżycie. Pewnego dnia życie sióstr zaczyna się powoli zmieniać, kiedy jedna z nich dowiaduje się o swojej chorobie. Pełna życia Amy postanawia napisać listę rzeczy do wykonania dla Georgii przed jej urodzinami. Wszystko wydawałoby się zwyczajne, gdyby nie to, że na liście znalazły się dosyć niestandardowe rzeczy dla twardo stąpającej po ziemi Georgii. Czy Georgii udało się wykonać wszystkie zadania napisane przez jej siostrę? Ja to już wiem J

"Lista, która zmieniła moje życie" to książka, która należy do nowej serii "Mała Czarna" Wydawnictwa Albatros. Zupełnie nie wiedziałam, czego spodziewać się po tej lekturze, ale jedno jest pewne - gdy zaczęłam ją czytać to poczułam, że ta książka to dla mnie strzał w dziesiątkę! Rewelacyjne poczucie humoru autorki, ciekawe postacie i dobrze skomponowana fabuła sprawiają, że książka w moim odczuciu jest cudowna. Dobry humor przewija się przez wszystkie karty powieści, ale oprócz wielu zabawnych momentów znajdziemy tutaj także wątki, które skłonią do zatrzymania się na moment i refleksji na temat kruchego życia. Bo tak naprawdę nigdy nie możemy być pewni tego, co nas czeka, a życie nie daje nam nic na zawsze…. Często się zdarza, że nasze plany dosyć brutalnie weryfikuje życie i nie możemy iść do celu idealnie, tak jak sobie zaplanowaliśmy - chociażby obecna sytuacja nam to dobrze pokazuje. Ale pomijając to, choć nie zawsze wszystko układa się po naszej myśli, to ważne jest to, żeby z każdej sytuacji umieć wyciągnąć coś dobrego na przyszłość. Czy takie wnioski wyciągnęła Georgia? Zachęcam Was do lektury książki " Lista, która zmieniła moje życie".

Duża dawka dobrego humoru to główny element książki. Autorka sprawiła, że bawiłam się wyśmienicie czytając te książkę, a teraz naprawdę było mi trzeba dużo dobrej energii. Bardzo podoba mi się lekki, a zarazem inteligentny styl pisania autorki. Takie połączenie "dwa w jednym" sprawia, że książka nie jest mdła i zbyt przesłodzona. Oprócz zabawy i sporej ilości humoru autorka poruszyła w książce temat poważnej choroby i trudy związane z jej przechodzeniem. Mam same pozytywne odczucia na temat tej książki i cieszę się, że mogłam ja przeczytać. Jeżeli szukacie lekkiej, zabawnej, pełnej ciepła i wzruszeń książki to dobrze trafiliście. Polecam Wam lekturę tej książki. 

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Albatros

8 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że książka trafi w moje ręce, bo jestem bardzo chętna, by ją przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję że to coś co by mi się spodobało. Lubię taki klimat książek. I uwielbiam tworzenie takich list. Co do pytań jest mi trudno zacząć czasem dzień z pozytywnym nastawieniem.I bardzo często w takie dni jest dziękować w te pozytywne jest łatwiej :D
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, humor nie zawsze dopisuje, ale grunt to dobre nastawienie mimo wszystko. :)

      Usuń
  3. Lekka zabawna ksiazka po ciezkim dniu to jest to. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem zachęcona. Przyda się więcej radości i dobrego humoru.

    OdpowiedzUsuń

„Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze”, Kot Nieteraz

, Tytuł książki: „Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze” Autor: Kot Nieteraz Kategoria: Poradnik, satyra Data ...