czwartek, 16 lipca 2020

"Papierowy mag", tom 1, Charlie N. Holmberg



Tytuł książki: „Papierowy mag”, tom 1
Autor: Charlie N. Holmberg
Data premiery: 3.06.2020
Okładka: twarda
Liczba stron: 232
Wydawnictwo Kobiece

Zastanawialiście się kiedyś nad tym, ile możliwości daje nam papier? Papier to cudownie pachnące książki, to możliwość kreatywnego wyrażania siebie, to listy sprzed lat pisane pięknym, starannym pismem, które stanowią bezcenną pamiątkę. To gazeta, po którą od czasu do czasu sięgamy, a także prosty sposób na zapamiętanie codziennych spraw. Papier jest więc nieodłącznym elementem naszego życia i może nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale chyba ma w sobie jakąś moc sprawczą. Wiele rzeczy można stworzyć z zpapieru, o i le ktoś ma w sobie zdolności plastyczne. Słyszeliście pewnie o origami z papieru – misternie poskładanych kawałkach papieru w fantazyjne figury i kształty. Coś niezwykłego z rzeczy tak zwyczajnej i oczywistej. Ale w odpowiednich rękach te proste składniki mogą przybrać magiczną formę, tak, jak było w przypadku młodej bohaterki Ceony z książki „Papierowy mag”. 

Marzeniem Ceony, młodej absolwentki Szkoły Magów Tagis Praff jest zostać Wytapiaczem. Ukończenie szkoły z wyróżnieniem dawało nadzieję na spełnienie tego marzenia, jednak los krzyżuje jej plany. W Szkole brakuje magów ze specjalizacją Składacza – czyli znawców tajników władania papierem. Ceony jest zawiedziona, ponieważ bardzo pragnęła być Wytapiaczem i ciężko jest się jej pogodzić z decyzją, że ma się zajmować tak zwyczajnym materiałem. Los spłatał figla, a na jej drodze pojawia się dość tajemniczy mag Emery Thane, który rozpoczyna naukę młodziutkiej Ceony i wprowadza ją w magiczny świat papieru. Po początkowej niechęci, Ceony jest pod coraz większym wrażeniem wyjątkowych umiejętności składania papieru przez swojego opiekuna. Zdolna Ceony z dużą łatwością zapamiętuje sporą dawkę wiedzy, którą codziennie serwuje jej mag Emery. Powoli pomiędzy nimi wywiązuje się delikatna nić sympatii, jednak pewnego wieczoru ich spokój zostaje zburzony. Mroczne umiejętności groźnych Wycinaczy i przepiękna, lecz nieprzewidywalna kobieta, która wkracza w życie maga Emery’ego i Ceony zmieniają bieg wydarzeń. 

Nie jestem wielką fanką książek z gatunku Fantasy. Jednak, gdy zobaczyłam okładkę "Papierowego maga", wiedziałam, że muszę ją przeczytać i mieć w swojej biblioteczce. Czasami to książki same wybierają czytelnika, a nie na odwrót. 

Fabuła książki jest interesująca, motyw walki dobra ze złem przewija się przez karty tej opowieści, choć na początku wydawać by się mogło, że mamy do czynienia z lekkim i przyjemnym czasoumilaczem. Nie do końca jest tak słodko. Czarna magia miesza się z tą czystą i dobrą, a uczucia skrywane głęboko na dnie serca w końcu dojrzewają do tego, by ujrzeć światło dzienne. Jak anioły i demony, które toczą ze sobą odwieczną walkę. Kto wygra w ostatecznym starciu? 

Ta książka wywołała we mnie spore emocje, bardzo podziałała na moją wyobraźnię i pozytywnie mnie zaskoczyła. Powiem szczerze, że obawiałam się tej lektury, bo nie często sięgam po książki fantasy, ale gdy zaczęłam ją czytać to moje obawy w jednej chwili zniknęły. Ciekawa fabuła, przyjemny styl i rozwijająca się akcja sprawiły, że zatopiłam się w lekturze tej książki. Szczególnie podobał mi się początek, kiedy wgłębiałam się w losy młodej praktykantki i razem z nią poznawałam tajniki władania papierem. Jedyne, do czego mam małe zastrzeżenia to niektóre fragmenty, które były moim zdaniem niepotrzebne i dawały lekki efekt znużenia, ale jestem w stanie przymknąć na to oko . W ostatecznym rozrachunku uważam te książkę za udaną lekturę. Sama jestem zaskoczona, że "Papierowy mag" mnie wciągnął. Książka zdecydowanie jest intrygująca i choć nie należę już do grona "młodzieży", a "Papierowy mag" dedykowany jest młodszej rzeszy czytelników, to myślę, że nieco starsi fani fantasy się nie zawiodą.

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

„Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze”, Kot Nieteraz

, Tytuł książki: „Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze” Autor: Kot Nieteraz Kategoria: Poradnik, satyra Data ...