niedziela, 13 czerwca 2021

„Gdzie w Polsce na weekend”, Katarzyna Węgrzyn


Tytuł książki: „Gdzie w Polsce na weekend”
Autor: Katarzyna Węgrzyn
Kategoria: Literatura podróżnicza
Data premiery: 14.04.2021
Okładka: miękka
Liczba stron: 368
Wydawnictwo Znak
Moja ocena: 5/5 

Spacer brzegiem morza wśród akompaniamentu szumu fal, zachody i wschody słońca, kąpiele w mazurskich jeziorach, wycieczka rowerowa wzdłuż łąki pełnej złocistych zbóż i wyprawa górskimi szlakami – to wszystko przychodzi mi na myśl, gdy myślę o wakacjach w Polsce. Czas letnich urlopów zbliża się do nas wielkimi krokami. Pewnie spora część z Was zastanawia się, jaki kierunek podróży wybrać, lub zrobiliście to już dawno temu. Polska jest obfita w różnorodne krajobrazy. Od morza, po Tatry, przez łąki, lasy, jeziora, wsie, miasta i miasteczka. Jest w czym wybierać i co oglądać. Jakiś czas temu nie zwracałam uwagi na walory turystyczne w Polsce, raczej marzyły mi się zagraniczne podróże najlepiej do ciepłych krajów. Teraz chciałabym zwiedzić wiele urokliwych miejsc w naszym kraju. Bo polskie nie znaczy nudne, wręcz przeciwnie – Polska to piękno i unikatowość.

„Gdzie w Polsce na weekend” to pięknie wydany przewodnik turystyczny, który wskaże nam ciekawe miejsca w Polsce warte odwiedzenia. Autorka książki i jednocześnie autorka bloga o podróżowaniu podpowiada, gdzie warto wybrać się na dłuższy wypoczynek lub weekendową wycieczkę w Polsce. To, że Polska jest bogata w ciekawe miejsca wiadomo nie od dziś, ale mam wrażenie, że jeszcze wiele tych miejsc jest nadal nieodkrytych. Autorka przedstawiła po krótce wybrane i jedne z najbardziej atrakcyjnych miejsc, które warto zobaczyć. Książka zawiera sporo zdjęć i praktycznych informacji przydatnych w podróży oraz ciekawostek na temat przedstawionych zakątków. Gdy oglądałam te wszystkie zdjęcia i czytałam książkę miałam ochotę natychmiast przenieść się w Bieszczady, Góry Stołowe i raz jeszcze odwiedzić Słowiński Park Narodowy i wyjątkowe ruchome wydmy.

Autorka w pigułce zawarła sporo informacji, ale w sposób konkretny i przystępny, bez zbędnego „lania wody”. Z przyjemnością i fascynacją czytałam wszystkie ciekawostki i oglądałam fotografie. Plusem książki jest to, że jest uniwersalna i praktyczna, można do niej wracać i szukać inspiracji do zorganizowania swoich małych i dużych podróży. Wiem z doświadczenia, że często brakuje nam pomysłów, jaki obrać cel podróży. Myślę, że książka ta pomoże nam w wyborze i ułatwi organizację. Niezależnie od tego, czy jesteście zwolennikami górskich wycieczek, czy morskich spacerów, aktywnego spędzania czasu, czy leniwego odpoczynku, to myślę, że w tej książce każdy znajdzie coś dla siebie. Jedynym mankamentem w moim odczuciu jest mała czcionka, która przeszkadzała mi w lekturze, ale pewnie zabieg ten zastosowany był po to, aby zawrzeć w książce jak najwięcej informacji. „Gdzie w Polsce na weekend” to ciekawa propozycja pełna pomysłów - idealna dla wielbicieli podróży, która z pewnością rozbudzi apetyt na wycieczki po Polsce.

Za współpracę i egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Znak

3 komentarze:

„Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze”, Kot Nieteraz

, Tytuł książki: „Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze” Autor: Kot Nieteraz Kategoria: Poradnik, satyra Data ...