wtorek, 26 lutego 2019

"Samobójca" Cykl Niezmienni (tom 1)



„To stworzenie doprowadzało mnie powoli do szału. Kobiety naprawdę potrafią sprawić, że czarne staje się białe i na odwrót. Pragnęła mnie, byłem tego pewien, ale postanowiła, że będzie temu zaprzeczać. Dlaczego?”

Życie jest pełne niespodzianek. Jednego dnia człowiek ma wszystkiego dosyć, brakuje nam sił i ogólnie wszystko jest beznadziejne. Jednak czasami pojawiają się ulotne chwile szczęścia i dobre momenty, dzięki którym się uśmiechamy. Jeden człowiek potrafi zmieszać z błotem, albo sprawić, że będziemy unosić się pięć metrów nad ziemią. Wszystko zmienia się jak w kalejdoskopie i nigdy nie można być do końca pewnym, co nas czeka. 

Główna bohaterka o imieniu Flora nie miała za sobą miłych doświadczeń. Los chciał, że straciła bardzo bliską osobę. Dziewczyna bardzo długo nie mogła się pozbierać po tym fakcie. W samotności – bo była na nią z początku skazana - próbowała poradzić sobie ze swoimi lękami i innymi negatywnymi emocjami na swój dziwny sposób, lecz skutek nie był zadowalający. Relacje z rodziną jak i z koleżankami, których w zasadzie nie miała nie układały się pozytywnie. Wydawać by się mogło, że wszystko i wszyscy są przeciwko niej i prześladuje ją jakieś fatum, które na każdym kroku daje o sobie brutalnie znać. Wydawałoby się, że jej stan jest bardzo zły, a dni są policzone. Los jednak bywa bardzo przewrotny, a to, co teoretycznie jest nam pisane w jednym momencie całkowicie zmienia bieg dotychczasowego życia… W życiu Flory znienacka pojawia się tajemniczy, zielonooki, czarny kot, który przychodzi w chwilach kryzysu. Pomaga przetrwać jej bolesne momenty i łagodzi lęki. W tym samym czasie w szkole dziewczyna staje się obiektem zainteresowania pewnego, tajemniczego i zabójczo atrakcyjnego chłopaka Felisa. Chłopak ten zachowuje się wobec niej dosyć dziwnie, jakby był z innego świata, jednak po jakimś czasie znajdują nić porozumienia… Wokół nich krąży magia, nutka niepewności i małe światełko nadziei na kilka dobrych chwil w życiu. 

„Samobójca” to debiutancka książka Agnieszki Ziętarskiej z gatunku literatury młodzieżowej i zarazem pierwszy tom z cyklu „Niezmienni”. Kolejne części z tej serii mają ukazać się jeszcze w tym roku. A ja powiem Wam tyle, że warto będzie na nie czekać. Lektura tej książki była dla mnie niezwykle przyjemną przygodą. Już od pierwszych stron wiedziałam, że będzie to dla mnie rewelacyjna lektura. I nie myliłam się Przeniosłam się w realny świat okraszony fantazją. „Samobójca” nie jest typowym romansidłem, chociaż oczywiście ma wątek miłosny. Jednak cała opowieść ma w sobie elementy magiczne, które dodają tajemniczości i uroku całej tej historii. Autorka pisze w bardzo interesujący i dynamiczny sposób przez co fabuła nie jest nudna, a każda przeczytana strona wywołuje nieustanną ciekawość, co będzie dalej. „Samobójca” to niezwykła opowieść o sile przyjaźni, miłości, relacjach międzyludzkich, poświęceniu, stracie bliskiej osoby i poszukiwaniu własnej drogi. Serdecznie polecam książkę wszystkim, którzy lubią romantyczne historie z nutką fantazji w tle. Myślę, że będziecie oczarowani tą lekturą, tak jak ja. Ja już nie mogę się doczekać dalszych losów bohaterów tej serii. 

Za możliwość lektury książki dziękuję Dominice Smoleń oraz wydawnictwu Dlaczemu

2 komentarze:

  1. Pewnie lubię czasem sięgnąć po młodzieżówki to boje się, że będzie to pozycja trochę "too teen" la mnie :) Pozdrawiam, Eli https://czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam czasami takie obawy, ale w tym przypadku się nie zawiodłam :)

      Usuń

„Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze”, Kot Nieteraz

, Tytuł książki: „Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze” Autor: Kot Nieteraz Kategoria: Poradnik, satyra Data ...