środa, 11 marca 2020

RECENZJA PREMIEROWA "Gdyby nie ty", Colleen Hoveer



Tytuł książki: „Gdyby nie ty”
Autor: Colleen Hoover
Data premiery: 11.03.2020
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 400
Wydawnictwo Otwarte

Kilkanaście lat temu Morgan podjęła najważniejszą decyzję w swoim życiu. Stworzyła rodzinę, z którą wydawało się, że jest szczęśliwa. Miała kochającego męża Chrisa, fajną córkę Clarę, energiczną siostrę Jenny i wyważonego w słowach i czynach przyjaciela Jonaha. Czy aby na pewno Morgan była z nimi wszystkimi szczęśliwa?

Gdyby nie jedno tragiczne wydarzenie, które zmieniło dosłownie wszystko – ustatkowane szczęście i spokój być może trwałoby dalej. Ale czy to nie były tylko powierzchowne pozory? Co jest prawdą, a co kłamstwem? – w ciągu jednego dnia pozorny spokój i szczęście Morgan został doszczętnie zburzony, a emocje i relacje z najbliższymi wymknęły się spod kontroli. Czy jest szansa, że kiedyś wszystko wróci do normy?

„Kiedy byłam młodsza, kolekcjonowałam kule śnieżne. (…) Lubiłam je, bo przypominały mi życie. Niekiedy ma się wrażenie, że ktoś wstrząsa światem wokół nas i wszystko sypie się zewsząd na głowę, ale jeśli odczeka się wystarczająco długo, to całość zaczyna się uspokajać. Lubiłam tę świadomość, że wewnętrzna burza zawsze wreszcie ucichnie”.

W swoim życiu mamy wiele różnych decyzji do podjęcia. Przy niektórych z nich nie wahamy się i wiemy na 100% jak postąpić. Zdarza się jednak czasami, że mamy nie lada dylemat i bijemy się ze swoimi myślami. Które rozwiązanie będzie najlepsze? Co będzie dobre dla mnie, a co dla moich bliskich? – Przed takimi decyzjami stanęła Morgan. Czy udało jej się znaleźć spokój?

Mając przed sobą lekturę książki Colleen Hoover miałam nieco sceptyczne nastawienie co do tego tytułu. Widziałam w mediach społecznościowych dużo dobrych opinii na temat książek autorki i stąd moje obawy, że książka nie będzie tak dobra, jak większość mówi. I po lekturze pierwszych stron faktycznie nie spodziewałam się porywającej fabuły, a jednak autorka umiejętnie dozuje czytelnikowi emocje. Fabuła rozwija się w szybkim tempie i bardzo elektryzuje.

„Czasem mam wrażenie, że bycie dorosłym jest znacznie łatwiejsze niż bycie nastolatką, bo jako dorosły ma się już wszystko ogarnięte. Jest się dojrzałym emocjonalnie, więc można sobie lepiej radzić z kryzysem.
Ale widok Jonaha usiłującego udawać, że nie jest rozkojarzony, i widok mamy dowód na to, że dorośli chyba nie mają bardziej ogarniętego życia niż my. Noszą tylko bardziej przekonujące maski”.

„Gdyby nie ty” to ukazanie niezwykle kruchych i skomplikowanych relacji międzyludzkich. Znajdziemy tu wątek miłości ukrywanej przez wiele lat w głębi serca, motyw zdrady i sporo na temat relacji matki z córką. Autorka najbardziej skoncentrowała się właśnie na relacji matki z córką nastolatką, która za wszelką cenę unika kontaktu z rodzicielką i pod przykrywką złości odreagowuje wszystkie negatywne wydarzenia. Matka również ucieka od rozmowy, choć bardzo by chciała odbudować dobrą więź z dorastającą córką. Czy ostatecznie im się to udało? Czy wszyscy odnajdą swój wewnętrzny spokój? Przeczytajcie, a przekonacie się sami.

„Gdyby nie ty” to trzymająca w napięciu dobra młodzieżówka, która być może skradnie serce niejednej czytelniczce. Jeżeli szukacie emocji i elektryzującej fabuły to z pewnością w tej książce to wszystko znajdziecie. Polecam!

Za możliwość lektury i egzemplarz do recenzji dziękuję
Wydawnictwu Otwartemu.

7 komentarzy:

  1. Bardzo lubią twórczość tej autorki, więc na pewno sięgnę po ten tytułu. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy :) U mnie było to pierwsze spotkanie z twórczością autorki.

      Usuń
  2. Bardzo lubię książki autorki i po tę też pewnie sięgnę:)
    https://slonecznastronazycia.blog/

    OdpowiedzUsuń
  3. Już dawno nie czytałam dobrej młodzieżówki :) Chętnie sięgnę po Twoją propozycję :)

    OdpowiedzUsuń

„Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze”, Kot Nieteraz

, Tytuł książki: „Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze” Autor: Kot Nieteraz Kategoria: Poradnik, satyra Data ...