niedziela, 10 stycznia 2021

„Grudniowe kwiaty”, Cykl: Rok na Kwiatowej (tom 8), Karolina Wilczyńska


Tytuł książki: „Grudniowe kwiaty”, Cykl: Rok na Kwiatowej (tom 8)
Autor: Karolina Wilczyńska
Kategoria: Literatura obyczajowa, książka świąteczna
Data premiery: 28.10.2020
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 324
Wydawnictwo Czwarta Strona
Moja ocena: 4/5

Lubicie kwiaty? Mimo, że są dosyć kruche, delikatne i ulotne to ja je uwielbiam. Nieważne, czy cięte, doniczkowe, czy obserwuję je w ich naturalnym środowisku – zawsze i pod każdą postacią cieszą moje oczy. Może nie są praktycznym prezentem, ale to zawsze miło otrzymać je od czasu do czasu od bliskiej osoby. Macie swój ulubiony gatunek kwiatów? Ja od pewnego czasu bardzo polubiłam się ze słonecznikami. Wywołują we mnie dużo radości, bo są w jednym z moich ulubionych kolorów i mają w sobie sporą dawkę optymizmu. Gdy na nie patrzę to od razu się uśmiecham i nawet spełniło się moje marzenie, żeby to właśnie słoneczniki były kwiatami na moim ślubie. A słyszeliście kiedyś o grudniku? To wyjątkowa roślina, ponieważ podobno jego kwiaty rozkwitają tam, gdzie znajdzie odpowiednie dla siebie miejsce…

Norbert to główny bohater książki „Grudniowe kwiaty”. Chłopak nie należy do tych, którzy śmiało podbijają świat z racji swoich doświadczeń z przeszłości. Życie pisze różne scenariusze, ale mimo wszystko Norbert stara się sprostać rzeczywistości i budować na stabilnych fundamentach swoją w miarę spokojną przyszłość. Nie zawsze jest to łatwe, ale chłopak z całych sił się stara. W zmaganiach z rzeczywistością Norbertowi pomaga jego młodszy współlokator Dominik, z którym dzieli przestrzeń mieszkalną. Wiele sąsiadów z okolicy traktuje mężczyzn jako dosyć niezwykły duet, ale czy wszystko jest takie, na jakie wygląda na pierwszy rzut oka?

Nie często się zdarza, aby w książkach dla kobiet pierwsze skrzypce grał mężczyzna. Przeważnie w większości powieści obyczajowych bohaterkami są kobiety i chyba już się do tego przyzwyczaiłam. Najnowsza książka świąteczna Karoliny Wilczyńskiej „Grudniowe kwiaty” zaskakuje nie tylko okładką, ale i treścią. Co w niej znajdziemy? Sporo informacji o męskich bohaterach, których być może część z Was już poznała z poprzednich tomów cyklu „Rok na Kwiatowej”. Ja niestety nie miałam okazji czytać poprzednich książek, dlatego nie do końca znałam historię poszczególnych postaci. Na początku było to dla mnie dosyć problematyczne, ale w toku lektury to odczucie minęło. Początek książki szczerze mówiąc mnie nie porwał, opisy z życia głównego bohatera były nużące i po prostu nudne – według mnie to było zbędne. Na szczęście im dalej zagłębiałam się w lekturze to historia Norberta zaczęła mnie intrygować, a dodatkowo pojawiły się tam kobiece postacie, które według mnie wprowadziły dobrą energię i urozmaiciły fabułę. Sama historia Norberta i Dominika wywołuje refleksje, ponieważ ich los zdecydowanie nie należał do łatwych. Mężczyźni sporo przeszli w swoim życiu, ale potrafili się odnaleźć w nowej i nieznanej im rzeczywistości. To daje jakąś nadzieję na to, że nigdy nie jest tak źle, jak nam się w danym momencie wydaje. W moim odczuciu „Grudniowe kwiaty” to książka, która jednocześnie wywołuje nostalgię i refleksje, a z drugiej strony właśnie wcześniej wspomnianą nadzieję i ciepło świąteczne. Chociaż zabrakło mi nieco magii świąt to była to przyjemna książkowa przygoda.

Za współpracę i egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona

4 komentarze:

  1. Czytałam pierwsze cztery części tego cyklu i na pewno będę go kontynuować. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokupiłam ten ostatni tom i chyba zabiorę się do całej serii, bo już od dawna ją zbieram. A recenzja mnie dopinguje do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń

„Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze”, Kot Nieteraz

, Tytuł książki: „Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze” Autor: Kot Nieteraz Kategoria: Poradnik, satyra Data ...