sobota, 8 stycznia 2022

„Cyrkówka Marianna”, Anna Fryczkowska


Tytuł książki: „Cyrkówka Marianna”
Autor: Anna Fryczkowska
Kategoria: Literatura piękna
Data premiery: 28.10.2020
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 560
Wydawnictwo Świat Książki
Moja ocena: 5/5

W czasach powojennych, kiedy śmierć była widoczna na każdym kroku, a ruiny zburzonych miast i wsi wywoływały łzy, trudno było zaznać radości. Każdy walczył o swój kawałek chleba, żeby tylko jakoś przeżyć. Czy w tym całym okrucieństwie i szarym pyle zburzonych miast w ogóle była szansa na wprowadzenie koloru do życia i cień uśmiechu? Czy śmiech był w tym wszystkim mile widziany?

"Cyrkówka Marianna" to wciągająca i pełna barw książka. Długo zbierałam się, żeby zacząć czytać tę książkę, byłam do niej nieco sceptycznie nastawiona. Jednak gdy zaczęłam czytać to dosłownie w niej przepadłam. Nie spodziewałam się, że los Marianny Razik - zwyczajnej dziewczyny z małej wsi tak mnie zaintryguje. Autorka stworzyła powieść, którą czyta się z dużą przyjemnością i nie czuć, że ta historia ma ponad 500 stron. Autorka według mnie ma fantastyczny styl i pisze w sposób interesujący, który wciąga już od pierwszych stron.

"Cyrkówka Marianna" to książka, w której znajdziecie zarówno magię i radość barwnego, cyrkowego świata oraz dobrą zabawę, a jednocześnie drastyczne wspomnienia i tragizm powojennej, polskiej rzeczywistości, w której bohaterom przyszło na nowo budować swoje życie. To historia, która mimo wszystko daje nadzieję i wiarę w to, że marzenia naprawdę są do spełnienia. Przekonacie się, że uśmiech jest pozytywnie zaraźliwy i potrzebny każdemu. Nawet w najgorszej sytuacji uśmiech drugiej osoby potrafi uratować z opresji.

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Świat Książki

2 komentarze:

„Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze”, Kot Nieteraz

, Tytuł książki: „Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze” Autor: Kot Nieteraz Kategoria: Poradnik, satyra Data ...