sobota, 26 października 2019

"Córka lasu", Justyna Chrobak



Las, który ma wiele do powiedzenia, nieznana kraina, magia przeplatająca się z rzeczywistością, utajnione zdolności i nieznana przeszłość głównej bohaterki to pozytywne elementy książki „Córka lasu”.

Nastolatka Ryann wiedzie spokojne życie w Naas w Irlandii. Spokojna dziewczyna raczej nie jest typem imprezowiczki, nie sprawia więc za wiele problemów swoim rodzicom. Podczas młodzieżowego pobytu na wyjeździe integracyjnym w Londynie na jednej z imprez Ryann doznaje dziwnego uczucia podczas spotkania z tajemniczym mężczyzną. Co dziwne, nowo napotkany przystojny facet zaczyna coraz częściej pojawiać się w jej snach. Dziewczyna ma uczucie, że głos nieznajomego wręcz wkradł się do jej umysłu... Czy taki stan rzeczy powinien zaniepokoić? Ludzie przecież miewają bardzo różne sny, co więc jest dziwnego w tym, że dziewczyna widzi i słyszy w swoich snach mężczyznę? Na te i inne pytania uzyskacie odpowiedź czytając książkę „Córka lasu”.

„Córka lasu” to książka z gatunku fantastyki, coś z serii bardziej młodzieżowych lektur. Mamy więc tutaj ciekawy pomysł fabuły – szczypta magii połączona z realizmem. Odkrywanie przeszłości i tożsamości głównej bohaterki, tajemnicza kraina, w której mieszkają niezwykli ludzie i dziwne stworzenia znane głównie z bajek dla dzieci. Osobiście nie jestem wielką fanką fantastyki, ale książka ta była dla mnie na tyle subtelna, że przypadła mi do gustu. Przyjemnie było wyobrażać sobie taką zaczarowaną krainę, w której życie toczy się zupełnie inaczej niż w teraźniejszym świecie. Wyraźnie szumiący las, życie w zgodzie z naturą, surowość i piękno magicznej krainy Nesbero oraz walka dobra ze złem to pozytywne elementy, które czynią tę książkę interesującą. Niektóre momenty były dla mnie nieco za bardzo przedłużane i powtarzalne co powodowało małe znużenie, jednak ostatecznie książka wywarła na mnie dobre wrażenie. Interesuje mnie, jak potoczą się dalsze losy bohaterów, bowiem zakończenie nie jest jednoznaczne. Po cichu liczę na kolejny tom i mam nadzieję, że będzie w nim przeważała wartka akcja, ciekawe elementy magii i fantazji i duży powiew świeżości. Trzymam kciuki!

„Córka lasu” to intrygująca opowieść o losach zwykłej na pozór dziewczyny. O podróży wgłąb siebie, poszukiwaniu swoich korzeni, zaczarowanej krainie i pięknej przyrodzie.

Za możliwość lektury dziękuję Pani Justynie Chrobak.

8 komentarzy:

  1. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, brzmi ciekawie :)
    pozdrawiam, Pola
    www.czytamytu.blogspot.cpm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, jeśli lubisz powieści z elementami fantastyki skierowane dla młodzieży. :)

      Usuń
  2. Ja uwielbiam fantastykę i dlatego mam wrażenie, że ta książka by mi się nie spodobała. Za bardzo jest to "młodzieżówka", żebym faktycznie odebrała ją jako fantastykę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem i zgadzam się - to książka, która może bardziej przypadnie do gustu nastolatkom. Nie mniej jednak ma "coś" w sobie. :)

      Usuń
  3. Lubię czasem sięgnąć po obyczajówkę, więc czemu nie ;)

    OdpowiedzUsuń

„Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze”, Kot Nieteraz

, Tytuł książki: „Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze” Autor: Kot Nieteraz Kategoria: Poradnik, satyra Data ...