środa, 30 października 2019

"Przygotuj się na start!", Patryk Tarachoń

Jak wspominacie swój okres nauki szkolnej? Były to beztroskie lata młodzieńcze, o których myślicie z radością? Czy raczej wolelibyście zapomnieć o niektórych wydarzeniach z lat szkolnych? U mnie bywało bardzo różnie. Na szczęście na pewnym etapie szkolnych lat trafiłam w dobre miejsce, gdzie spotkałam jeszcze lepszych ludzi – zarówno rówieśników jak i nauczycieli. Jestem wdzięczna, że trafiłam do fajnego liceum, w którym mimo bardzo wysokiego poziomu każdy mógł być sobą. Wiadomo, że życie składa się ze wzlotów i upadków – grunt to się nie poddawać, gdy doświadczamy wobec swojej osoby przykrych incydentów. W końcu kiedyś to wszystko minie, po co więc niepotrzebnie się zadręczać i wspominać to, co złe? Ja po prawie 10 latach od ukończenia liceum patrzę na te wszystkie lata z dystansem i uśmiecham się na samo wspomnienie, choć nie zawsze było tak pięknie. Piszę o tym wszystkim, ponieważ te wspominki idealnie pasują to e-booka, którego miałam okazję niedawno przeczytać. Zapraszam na opinię książki „Przygotuj się na start!” Patryka Tarachoń.

„Przygotuj się na start!” to bardzo osobista książka młodego człowieka Patryka Tarachoń, który przeżył w swoim życiu dosyć dużo. Autor opisuje w niej swoje spostrzeżenia na temat relacji międzyludzkich posługując się przykładami z własnego życia. W przeważającej większości nie są to radosne wspomnienia, a raczej przykre przeżycia, których doświadczył na własnej skórze Patryk. Mam wrażenie, że właśnie te negatywne doświadczenia były motorem do tego, by uzewnętrznić myśli i przelać je w formie książki elektronicznej. Patryk odważył się tego dokonać, ale czy to wszystko przypadło mi do gustu?

„Przygotuj się na start!” to zbiór przeżyć i autorefleksji na temat otaczającego świata. Nie uznaję jednak tego za poradnik typu „Co należy robić, aby dobrze żyć”, ponieważ autor nie jest psychologiem/psychiatrą/trenerem motywacyjnym. Z całym szacunkiem, ale autor tej książki nie posiada szerokiej wiedzy żeby udzielać porad innym ludziom „jak żyć”. Z resztą nikt nie ma takiego prawa, a wszelkie książki z dziedziny psychologii można uznać jedynie za wskazówki, które ewentualnie możemy wypróbować w swoim życiu, żeby coś w nim zmienić na lepsze. Autor – bardzo młody człowiek nie bał się poruszyć w swojej książce dosyć osobistych tematów. I tak w e-booku „Przygotuj się na start!” pojawiają się tematy dotyczące doświadczeń z wczesnych lat dzieciństwa autora, prób radzenia sobie w trudnych sytuacjach, przemocy słownej i czynnej, której sam autor doznał, ale i którą stosował sam osobiście wobec innych. Głównym tematem książki są osobiste refleksje na temat świata, ludzi, ich podejścia do życia, reakcji na różne sytuacje. Czy tego się właśnie spodziewałam przed lekturą? Przyznam szczerze, że zupełnie nie. Po lekturze pierwszych stron byłam lekko zaskoczona i nieco zaszokowana, o czym pisze autor. Osobiście dosyć trudno było mi przeczytać tę książkę, dlatego, że raziły mnie w oczy niektóre sformułowania, wyłapałam kilka błędów, a styl pisania również pozostawia wiele do życzenia. Myślę, że książka ma potencjał, ale nie jest do końca dobrze przemyślana i dopracowana. „Przygotuj się na start!” to w moim odczuciu próba autora rozliczenia się ze swoją przeszłością. Mnie osobiście ta książka nie „kupiła”. Nie znalazłam w niej zbyt dużo dla siebie, oczekiwałam zupełnie czegoś innego. Plusem tego wszystkiego jest odwaga autora do wyrażania swoich myśli i realizacja celu w postaci stworzenia tego e-booka. Do odważnych świat należy. ;)


Za możliwość lektury e-booka dziękuję autorowi Patrykowi Tarachoń.

4 komentarze:

  1. Być może przeczytam. Doceniam odwagę autora, na pewno ciężko jest podzielić się z tyloma obcymi ludźmi osobistym fragmentem swojego życia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tego okresu szkolnego mam różne wspomnienia.. I złe i dobre, jak każdy. Raczej nie pociąga mnie powyższy e-book. Wystarczy mi recenzja.

    OdpowiedzUsuń

„Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze”, Kot Nieteraz

, Tytuł książki: „Kot na szczęście. Czyli dlaczego kociarze to najwięksi szczęściarze” Autor: Kot Nieteraz Kategoria: Poradnik, satyra Data ...